13.11.18

HAUT søger en kunstnerisk leder og en administrativ leder fra januar 2019

HAUT søger to nye medarbejdere der vil være med til at lægge vejen for HAUTs fremtid, og være med til at udvikle og faciliterer nyskabende samarbejder og scenekunstprojekter. HAUT gennemgår en forandring fra at være en kollektiv og en kollektivt og frivilligt drevet scene til at blive en professionel organisation.

Vi har i HAUT haft succes med at skabe gode programmer, formater og vilkår, der nu gør det muligt at have to ansættelser. Vi er dog stadig en startup, og vi leder efter profiler, der har mod på at være med til at udvikle og konsolidere HAUT.

Om HAUT:
HAUT er en kurateret scene der giver scenekunstnere et fysisk rum, kunstnerisk sparring og input fra publikum til at udvikle deres idéer gennem eksperimenter. HAUT startede i Huset i Magstræde i 2014 og har siden 2016 haft adresse i Kødbyen hos Teater Sort/Hvid. HAUT deler administration, scene og kontorer med Teater Sort/Hvid, men er kunstnerisk uafhængige og sætter sine egne retningslinjer for det kunstnersike program og indhold. Vores bestyrelse består af personer med forskellige kunstneriske og organisatoriske profiler.
HAUTs formål er at give den udfordrende og nysgerrige scenekunst til at finde sine former, og komme ud i verden. Vi ønsker at være en tryg, men ambitiøs legeplads for kunstnere, der tør stille spørgsmål til publikum, samfundet, kunsten og sig selv – uden at have alle svarene klar.

Om stillingerne:
Den kunstneriske leder og administrative leder vil komme til at arbejde sammen i et tæt parløb, med sparring og retning fra bestyrelsen. Vi leder efter personer, der brænder for at udvikle egne styrker og kompetencer indenfor ledelse i scenekunsten, og som har en høj grad af selvstændighed. Begge skal have lyst til ansvaret og makkerskabet.

Administrativ leder, 30 timer om ugen – ansættelse til og med september 2019 med mulighed for forlængelse.
Vigtigste opgaver:
· Ansvarlig for den daglige drift og økonomi herunder kontakt med bestyrelsen og S/H.  Varetager kontrakter, budgetstyring, regnskab (m bogfører).
· Udstikker rammer for kunstnerne, der kommer i huset og følger og understøtter deres processer administrativt.
· Har det langsigtede, strategiske overblik over fundraising og økonomi i HAUT fremover.
Din profil:
· Du skal have solid erfaring med økonomistyring og administration.
· Du skal brænde for scenekunst og for at understøtte udviklingsarbejde og mange korte projekter.
· Du skal have talent for at tænke langsigtet på organisationens vegne samtidig med at du afvikler driften i hverdagen.

Kunstnerisk leder, 20 timer om ugen – ansættelse til og med juni 2019 med mulighed for forlængelse
Vigtigste opgaver:
· Ansvarlig for den kunstneriske linje i kuratering, de enkelte programmer og deres kunstneriske kvalitet.
· Yder sparring til kunstnere i huset, følger prøver og forestår produktionsledelse på de enkelte projekter.
· Ansvar for at udvikle og beskrive idéer til fremtidige aktiviteter, der kan indgå i fundraising.
Din profil:
· Du skal have erfaring med kunstnerisk ledelse og med at bidrage konstruktivt til andres kunstneriske processer.
· Du er iderig og evner samtidig at træde ud af dit eget kunstsyn og undersøge andres.
· Du kan skrive ansøgninger og engagere skriftligt.

Deruodver forventer vi af begge ledere, at de repræsenterer HAUT på relevante netværksmøder og seminarer for at styrke HAUT’s netværk og kendskab i branchen, samt igangsætter samarbejder med relevante (inter)nationale scener og festivaler.
Løn, ferie og vilkår på begge stillinger efter aftale.

Ansøgning:
Ansøgningsfristen er søndag d. 25. november klokken 17.00. Send ansøgningen til info@hautscene.dk og angiv i emnefeltet, hvilken af stillingerne, du ansøger.
Din ansøgning skal indeholde en en-sides motivation (hvorfor brænder du for at arbejde i HAUT?) og et CV. Derudover skal du kort besvare et spørgsmål, der relaterer sig til den stilling, du søger.
· Administrativ leder: ”Hvad tror du, de to største administrative udfordringer i at drive HAUT bliver?”
· Kunstnerisk leder: ”Hvad er din bedste idé til et kurateret program på HAUT?”

Spørgsmål til stillingerne kan stilles til Asbjørn Kristensen Høgsbro på asbjoern@hautscene.dk og 61246369.
Samtaler med kandidater ønsker vi at gennemføre i uge 48, d. 27.-30. november. Samtalerne vil ske med formand og næstformand for HAUT, Asbjørn Kristensen Høgsbro og Liv Helm.
Vi ønsker at få begge stillinger besat fra 2. januar 2019 eller hurtigst muligt derefter.