19.02.19

Salgs- og kommunikationsansvarlig Sydhavn Teater

 

Det stedsspecifikke bydelsteater Sydhavn Teater søger en skarp og engageret kommunikationsansvarlig med flair for salg og publikumsudvikling.

OM OS:
Sydhavn Teater er et lille storbyteater i Københavns Kommune. Vi arbejder stedsspecifikt og indtager byens rum med vores scenekunst, der som oftest ligger sig i krydsfeltet mellem genrer. Det betyder, at vi laver scenekunst på steder, hvor man ofte ikke oplever den og på måder, som også udfordrer menneskers forståelse af hvad scenekunst kan være. Derfor har vi brug for at lave en særlig indsats for at kommunikere på måder, der både forventningsafstemmer og forfører. Vi tilstræber at skabe et kvalificeret bud på fremtidens teaterinstitution, hvorfor vi med vores virke udforsker rækkevidden af teatertraditionen og alle parametre er i spil for at fordre nytænkning. Dette kræver en skarp, tydelig og kreativ kommunikation.

Med til vores formål hører også, at vi er en aktiv medspiller i Sydhavnen og via vores lokale forankring arbejder vi på at samle det nye og gamle Sydhavn. Her er vores kompas:

Sydhavn Teater er levende teater | møder sit publikum |skaber relevant teater med kant | er i konstant udvikling | fornyer og udfordrer | eksperimenterer, blander og mikser | er lokalt og i dialog med sit nærmiljø | er transparent | ser forskellighed som en styrke | tager pulsen på aktuelle problemstillinger og går i kødet på dem.

Arbejdsopgaver
Sydhavn Teater er i rivende udvikling og vi har vokseværk. Udvidelsen sker, fordi vi vil imødekomme de muligheder, som er opstået, herunder øget fokus på kommunikation og få den gode historie ud over stepperne. Her bliver du som salgs- og kommunikationsansvarlig en nøglemedarbejder. Du får frihed til at løbe med de bolde, du brænder for, så længe det ligger i tråd med teatrets intentioner. Vi tilbyder et produktivt, ambitiøst, sjovt og inspirerende teatermiljø med spændende samarbejdspartnere fra ind- og udland. Du kommer til at få mange, forskellige opgaver, hvor du bl.a. skal, lave opsøgende salg, varetage pressekontakt, markedsføre vores forestillinger via hjemmesiden, i kampagner på de sociale medier og i vores email-markedsføring. Derudover er der et løbende, strategisk arbejde med at udvikle og vedligeholde teatrets brand – bl.a. i arbejdet med den visuelle profil i samarbejde med relevante kræfter.

Kvalifikationer
Vi søger en udadvendt, optimistisk og initiativrig kollega, som kan bevare overblikket, når der er mange bolde i luften. Du skal kunne arbejde løsningsorienteret og selvstændigt i en omskiftelig og varieret hverdag. Gåpåmod, fleksibilitet og engagement er en forudsætning.

Vi forventer at du:
• har en relevant uddannelse og/eller praktisk erfaring inden for PR og kommunikation, markedsføring, journalistik eller kunst og kultur
• har erfaring med strategisk kommunikation
• skriver fejlfrit og kreativt på dansk og engelsk
• har erfaring med salg af kulturoplevelser
• har stor viden og interesse for digitale medier
• kan have mange bolde i luften og samtidigt arbejde selvstændigt og være initiativrig.

Praktisk:
Stillingen er på 37 timer om ugen med tiltrædelse senest 1. maj 2019 (gerne tidligere). Månedslønnen er 24.500 kr.+ feriepenge og pension.

Stillingen er i første omgang tidsbegrænset til 1. januar 2020 med mulighed for forlængelse, hvis opsatte salgsmål indfries. Send motiveret ansøgning og CV (max. en side) til producent: marie@sydhavnteater.dk senest 4. marts 2019 kl. 12.00. Vi forventer at afholde samtaler d. 7. og 8. marts. Evt. 2 runde d. 15 marts. Vil du gerne vide mere om stillingen, kan du kontakte teaterleder Mille Maria Dalsgaard på mille@sydhavnteater.dk. Skriv ’Jobopslag’ i emnefeltet. Vi ser frem til at høre fra dig!